Sveland utökar stödet till djurägare samarbetar med Distriktsveterinärerna

Nu har Svelands kunder tillgång till stöd i sitt djurägande och hjälp med att bedöma behovet av veterinärvård dygnet runt. Den som ringer Svelands Vårdguide när tjänsten är stängd kan välja att bli kopplad direkt till Distriktsveterinärerna.
Sedan november förra året har Sveland drivit sin sjukvårdsupplysning för djur, Svelands Vårdguide, i egen regi. Öppettiderna har utökats och antalet samtal har ökat rejält. Kundernas behov av stöd i sitt djurägande i form av sjukvårdsrådgivning och hjälp med att bedöma behovet av veterinärvård är fortsatt stort.
Samarbete med Distriktsveterinärerna
För att hjälpa sina kunder ytterligare har Sveland inlett ett samarbete med Distriktsveterinärerna. Den som ringer Svelands Vårdguide utanför tjänstens öppettider kan nu välja att bli kopplad direkt till Distriktsveterinärernas beredskapstjänst. Där får djurägaren hjälp med att komma i kontakt med en veterinär om läget är akut.
Yngre efterfrågar mer stöd
– Våra kunder uppskattar verkligen att de har möjlighet till stöd i sitt djurägande. Därför väljer vi nu att satsa vidare på det och möjliggör tillgång till det dygnet runt, säger Linda Kreutz, vd för Sveland Djurförsäkringar.
– Alla som har djur kan nog sätta sig in i situationer där man känner sig osäker och behöver stöd av djursjukvårdspersonal. Vi har sett att speciellt yngre djurägare efterfrågar stöd, fortsätter hon.
Rätt vård vid rätt tillfälle
Distriktsveterinärerna har både mottagningar och ambulatorisk verksamhet över hela landet. Genom en kartfunktion som positionerar deras resurser, kan operatörerna direkt under samtalet ge information om var det finns tillgänglighet och rätt kompetens i förhållande till var djurägaren befinner sig.
– Vi är stolta över att kunna erbjuda Svelands kunder en dygnet runt-service. Det blir allt viktigare att hitta nya former av samarbeten inom branschen, framför allt för djurens bästa, men också för att kunna erbjuda rätt vård vid rätt tillfälle. På det sättet sparar vi både resurser och pengar och kan hjälpa fler. Samarbetet med Sveland är både kul och nyskapande och verkligen välkommet, säger Natasja van Lohuizen, chef för Distriktsveterinärernas beredskapstelefon.
Källa: Sveland